-
Posts
274 -
Joined
-
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
Ich halte mich da an diesen Guide:
http://de.boards.cityofheroes.com/showfl...SID=#Post664343
Ich denke im grossen und ganzen ist das immer noch aktuell.
[/ QUOTE ]
He cool das ist ja von mir -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
I have a lvl 48 SS/Elec and i have never been toggle dropped not once.
I do have acro and static tho making my mez resist mag 12 instead of the normal mag 9.
In PVE toggle drops will be very rare unless you let yourself be surrounded by say ink men with EM and let them hit you building up the stun.
Holds like the Freaks electrical cage has practicaly zero change of dropping a mezz resist unless you get a huge amount of them spamming it as its only about a mag 2 hold,maybe a mag 1 .. something low anyway.
And Freak stuns have even less of a chance.
No i think this guy either runs out of end or hasn't even turned it on thinking its a passive like grounded
[/ QUOTE ]
Acrobatics is mag 1 res(hold). -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
Fun > Exp
[/ QUOTE ]
Deine Einstellung. Es gibt sicher Leute, bei denen Fun = Exp ist (ohne dass Story/Badges auf der Strecke bleiben). Ohne wieder in einer (hier sehr unbeliebte) Diskussion abzudriften sollte man das also eher mit "Geschmacksache" belassen.
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
Eingespieltes großes Team-EXP > Solo-EXP
[/ QUOTE ]
Nicht unbedingt. Kommt auf den Spieler und den AT an, es gibt auch Solo-exp > all.
Großes eingespieltes Team hab [ich] sowieso so gut wie nie. Leider ist die Zahl der "wir sind zwar 30, aber wenn wir auf heldenhaft spielen können die uns nicht töten. aber bitte bei jedem spawn erst den tank sammeln lassen"-Teams nicht gerade gering. (das ist keine wertung)
Daher würde ich auf unserem Server, mit gemitteltem "ich habe zeit" überlappend mit "das eingespielte team hat zeit", behaupten, Solo-xp > all bei entsprechendem AT/Spieler.
[edit] ich halte das offizielle forum für eine schlechte anlaufstelle für das thema fun vs xp, da die mehrheit der leute wohl zu fun > xp zählt. -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
Or you could get the easy antidote to -jump and - flys ^^
Quickness + Swift = Great getaway from those things best with SJ
[/ QUOTE ]
I dont have the slots to test it really, so im using a one-slotted quickness with 1-slotted swift, and even with sprint it gets no where near SJ/flying speed. so once they -fly you, youre pretty much screwed as they can follow you without problem.
however, theres some things you can counter -fly with:
- placate. if its a melee coming after you, just placate and wait. no problem really. if its a ranged, just run towards him and placate. if hes too high in the air, get cover behind some building, wait for him to come & placate. since quickness brings res(slow), a single web grenade wont slow you, so youre still moving fast (although -fly'd)
- elude/nin-eldue (whatever its called)/mog/overload. if theres really no way of getting rid of them, just go "oh well", fire elude and beat them. -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
how would u do against a ranged enemy who was slowing u and had slotted SJ, SS? Or hit u with a web grenade.
[/ QUOTE ]
Placate, rehide, wait. Follow, BU+TF, Placate, AS+ET, dead. In case he pops BF after TF, just fire ET and maybe bonesmasher (still on BU), there should not be much left of that squishy. -
Agreed, that tp might work in some situations. But. Since its a time-delayed spot-teleport, it will be *very* hard to follow or even touch jumping/flying targets when theyre moving. You need to predict their movement and best-guess teleport somewhere hoping to catch them. Unless theyre standing still, you wont reach them in most cases.
TP foe on the other hand, could be more useful than actually following someone using tp. but still, the other one needs to stay within range while youre activating tp, and he still can just continue moving jumping right away from you after tping.
personally i think, thats too many cases where tp wont work, and i would get some jumping/flying or running/flying combo instead. -
Imho, its mainly because your hitpoints go down to like 10%, and you cant heal yourself when MOG is running. Some psi-boss will probably just onehit you.
-
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
ABER..das Symbol..also das Kreuz..
[/ QUOTE ]
Ohne wertend zu antworten: Das war auch mein erster Gedanke bei diesem Bild. -
So direkt würd ich mich nicht anketten wollen. Würde mich davon abhalten je wieder SK/Mentor zu spielen.
my 5ct. -
Kommt auf die Situation an. Auf ein wütendes "wo ist mein mentor???" von meinem Sklaven haben meine Teamkollegen auch schon mit "da wo er gebraucht wird" geantwortet.
-
Unabhängig von den Sets - ich würde den Berserker zum Einstieg empfehlen. Statusschutz, viel einstecken, viel austeilen. Dabei gehe ich von einem entsprechend angepassten Schwierigkeitsgrad aus, auf schurkisch sollte man jedes Set und jeden AT sicherlich einfach spielen können.
Beim Mastermind hat man am Anfang (vielleicht) noch das Problem, mit den Pets und der Steuerung klarzukommen, und dann gern mal (wieder nicht auf das set eingehend) an einem E-Boss kläglich scheitert. (Mir ist klar dass es MMs gibt die einen AV solo legen)
Als eher anspruchsvoll/langwierig würde ich Vernichter/Dominatoren einstufen. Beide sind eher auf Team ausgelegt. Domis bringen zwar Holds mit, haben aber Schwierigkeiten mit dem Schaden, um vergleichbar einfach/reibungslos durch Missionen zu kommen wie Bersis oder ein volles Team. Der Vernichter hält nicht viel aus, und bietet (meistens) keine Holds, muss also allein mit den Gegner klarkommen, was je nach Sets (Selfheal? Debuffs?) unterschiedlich schwer und langwierig ist. Gerade gegen Bosse oder/und Feine mit Hold/Sleep/Disorient kann es manchmal schwerer werden.
Stalker wären auch noch zu nennen. Der Vorteil beim Stalker liegt in der Tarnung. Ab dem Assassin Strike kann man (mit genügend Zeit und Geduld) sehr bequem und einfach durch Missionen kommen. Probleme hat der Stalker bei vielen Feinden (Stichwort: Mayhem). Desweiteren sind die (meist /DEF) Sets eher deprimierend für Anfänger, da sich die Wirkung so wirklich erst ab DO/SO entfaltet und richtigen Schutz bietet.
Ich würde daher einen Bersi empfehlen, vorzugsweise ein Sekundärset mit Selfheal. Als Primärset bietet sich Superstärke an, sehr vielseitig und im PVE stark.
Konrekter Vorschlag: Superstärke/Unverwundbarkeit. Kein FotM, nicht unbedingt auf irgendwas optimiert, eher allround und vielseitig/komfortabel.
Das beste ist aber immer noch, ein paar Sachen selbst anzutesten(bist level 10 kommt man ja schnell). Danach ergibt sich was einem gut liegt. -
[ QUOTE ]
Undecided on Arctic Air, Snowstorm, Hurricane and steamy mist - any suggestions?
Also is Tornado of any use for av's?
[/ QUOTE ]
You need snow storm to keep foes from escaping your freezing rain debuffs. it will probably annoy some people (having high particale count) as they cant see much in the snow storm. must have for pvp though.
hurricane is semi-useful in pve. a lot of people dont know how to use it, and push away enemies from a tank trying to hold aggro or away from scrappers - not good.
it can, however, keep you and squishies around you safe from melee foes, and along with another debuff (e.g. darkest night) debuff acc on AVs pretty well (gotta stand close to the AV though).
personally i use it along with superspeed on outdoor maps, after dropping freezing rain to keep all foes within the rain, and sometimes to help the tank herding/pushing together foes. you can also try to herd foes and push them into cornes and to make use of the acc debuff, so they cant hit you. but imho most of the time you dont have the possibility to get enough foes into cornes, so you probably would only scatter them.
for pvp: MUST_HAVE_, dont even think about not taking it if you want to pvp. 2endredux 3acc debuff
most people consider steamy mist as optional. it provides team stealth (always nice to have, fight 2 groups of enemies standing close together) and good damage resistance vs cold, fire, energy (30%), plus it provides res(confuse). -
[ QUOTE ]
[ QUOTE ]
At the moment there is no classification inside the game of good PvPers except an easy mode reputation farming that even a beginner can do with 2-3 days full throttle PvP.
custom ranks based on duels lost and won,special animations and powers based on zonal PvP objectives or maybe even special PvP outfits and auras would attract a lot PvPers even casual ones to give it a try.
[/ QUOTE ]
Agreed a better variation of rewards with greater meaning is needed and these suggestions make a decent starting point.
[/ QUOTE ]
Sounds very good.
They could, at least, "fix" the reputation system. i agree that on higher populated servers it may be pretty easy to achieve a high pvp reputation quickly. but playing on zukunft (yes, we're here, too) i cant get a very high pvp rep though i'm in the pvp zones every day for a couple of hours - and i do love pvp - just because of the fact theres not enough people in the pvp zones. and i dont like the fact my reputation goes down inevitably ... never understood this anyway.
why not make a fixed reputation, not auto-decreasing, and integrate an actual defeat-list, showing all players you have defeated already.
of course this would bring some balance adjustment for the pvp badges, but this way you could recognize a long-term pvp player even if he was on holiday for a couple of weeks -
[ QUOTE ]
[ QUOTE ]
Borderlineprinzessin - Level 1 Ice/Cold Corruptor
[/ QUOTE ]
Ausbruch aus dem Zig noch nicht geschafft?
[/ QUOTE ]
Ich arbeite dran... -
SS/ is great in pve, really. knockbacks, footstomp, emergency-hand clap, RAGE (<- !!), good damage. the smashing-only damage aint too bad in pve, unless you want to pvp alot i would say go SS/.
for pvp you probably want more burst damage (EM/) and secondary effects like disorient (EM/) and lesser-resisted damage types (EM/).
DM/ seems to be good in pvp too (some ppl love it), personnally i dont like DM/, shadow maul annoys the heck out of me so i dont play my dark/dark (40) anymore. -
Also benutzt man das als auto-toggle, und wenn die 30s gerade aktiv sind, ständig space drücken? dann wieder 150s warten bis zum nächsten boost?
-
you really want tornado for pvp. its kind-of-autohit keeps stalkers from rehiding and reduces defense, plus it can throw away masterminds pets nicely.
for pve its not so useful imho, most of the time it will just bring chaos all over the battlefield, annoying your team mates. usually i use it when the team gets overwhelmed by multiple enemy groups to distract/knockback/keep away some of them. -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
@ Shyne
Sinclair-Soft kenne ich; da kosten CoV-GTC 28,79 oder NCSoft-GTC 26,79.
Wenn ich olnine bestell habe ich wieder das Prob, daß ich meine Bankdaten irgendwo lassen muß, da ich kein online banking mache !
[/ QUOTE ]
Versteh das gerade nicht so ganz. Wo liegt der Unterschied, ob NC oder Sinclair von deinem Konto abbuchen? -
http://www.mmorg-shop.com/
Hier gibts GTC. Superschnell, kommt per Mail & Bankeinzug in ne halben Stunde. -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
Ice / Super strength.
Has high single target damage and knockdown, plus a Hold.
[/ QUOTE ]
imho disorient > hold in pvp (speaking of non-troller non-dom holds). -
[ QUOTE ]
Ihr habt nen sprung am <bleep!> Oo
[/ QUOTE ]
*fragt sich was <bleep!> bedeuten könnte* -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
I know ill/storm aint the perfect combo for pvp.
[/ QUOTE ]
I would maybe think about another invis Power from the Illusion set. Stacked together they should be awsome. But thats just a though, I am not playing a Ill/Storm myself, but that was the first thought when seeing Ill/Storm on paper.
[/ QUOTE ]
You cant stack SM with other concealment powers (but SS, but SS' stealth wont work in pvp). dont know about SI though, but ill keep SM (for the res), not getting any form of concealment. -
[/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
aber ich behaupte mal, es gibt keinen perfekten code.
[/ QUOTE ]
Sicher, nur kümmern sich die meisten nicht drum. Und CMS Systeme produzieren auch keinen guten/validen Code.