Lecxe

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  1. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    I think they should reduce the stuns chance of the powers it's too great. Makes it a pain playing a squishy. What do you guys think of this.

    [/ QUOTE ]

    Agreed.

    I don't think you'll get much support, though. There's two kinds of pvpers, the ones looking for a challenge and the ones looking for easy wins. The best "easy win" AT (controllers) just got nerfed, so those pvpers moved on to their beloved ice/nrj and fire/nrj blasters (or EM/ stalkers, brutes, tankers), I doubt you'll be liked for suggesting a EM nerf, especially by those who loathe PVE and don't want to level another toon to "pwn nubz".
  2. Lecxe

    Devinette

    Qu'est-ce qu'il y a de mieux qu'un crash en allant à l'hosto ?







    (Réponse à l'envers)
    .1# ...noixennoC rus écnioc retadpu nu'd ivius hsarc nU

    Encore une fois, remercions la générosité de NCSOFT qui augmente nos possibilités de blagues foireuses - et donc, notre plaisir de jeu ! - sans relâche, grâce aux problèmes techniques.
  3. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    often doing less damage than your single-target holds or immobs (how's that for "balance"? )

    [/ QUOTE ]

    If you mean ST holds/immobs are grossly overpowered, then I agree.

    1.2 accuracy, 1.0 DS and a 100% status effect on the same power ? No wonder some attack powers in the dominators' secondaries look so tame in comparaison. Hell, some 1st or 2nd tier ST blasters/scrappers' attacks look weak compared to ST holds/immobs if you factor in Containment and buffs/debuffs ; and the ST damage, DPS and DPE of a high-level /kin controller who took his ST immob and hold is downright ridiculous.
  4. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Je me demande comment ils ont fait pour en accumuler autant quand un badgeur chevronné n'y arrive pas la bas et surtout en proposant cet achat en 24/48h.

    [/ QUOTE ]

    Parce que les badgeurs chevronnés sont, d'une manière générale, plus doués pour se montrer leur belle collection de badges, rester AFK en mission ou utiliser une faille du jeu pour un badge, plutôt que pour jouer au jeu ? =)

    Et que ton commentaire "si je ne peux pas le faire, ça doit être une faille du jeu!" typique d'un badgeur ne fait que renforcer cette idée...

    Que ce site soit réel ou pas, questionner la possibilité d'avoir 500M infamie est tout simplement ridicule. Un perso 1-50 fait 30-40M infamie. Un 50 peut faire 200-300K d'infamie sur une missions normale. Des missions choisies spécialement pour le farm font facilement 1-2M chacune.

    Je connais plusieurs personnes sur Vigi qui ont quelques centaines de M d'influ/infamie sans avoir rien fait pour... certains qui ont même 1 million de prestige à côté. Sur un seul perso.

    Evidemment, pour cela, il faut jouer au jeu plutôt que de regarder les autres le jouer pour nous tout en parlant de ses badges. Dur, dur. :|
  5. Les 35-40 contiennent un manque de factions/missions intéressantes, les 40+ apportent des factions plus intéressantes, plein de super-vilains en missions, et les pouvoirs épiques.

    Les niveaux 40 sont plus longs, mais jugés plus intéressants par beaucoup de joueurs, donc paraissent plus courts.

    Il y aussi un autre facteur qui entre en compte, c'est que les missions avec super-vilains incitent les gens à grouper ; en général, on va plus vite en groupe de 4 ou plus qu'en solo/duo/trio (en supposant que les joueurs sont de compétence égale dans les deux cas).
  6. Both sets have -res, -dam, -acc.

    Rad has -rech, -spd, end drain resist, mez resists (not protection), end recov boost, damage boost, -def, end drain, and a non-rooting heal which doesn't need a to-hit check.

    Dark has... a fear, a hold, a disorient (BFs ftw?), a tar patch which noone will ever fall into unless webnaded, a pet (easy to avoid), a phase who lasts 8 seconds or so (woo hoo).

    Dark might be greater than rad in some situations in SC, BB or WB when your opponents haven't tactics, fort, CM/clarity, TD and against casual players who walk in the zone without breakfrees and/or don't know to stay moving, but that's about it.

    In the arena, your -acc is negated by FA, tactics, aim, build up, -def debuffs or +acc buffs, your controls are negated by break frees and they aren't strong enough to run your opponent out of breakfrees, so that leaves... your static -res, a pet and a phase. Woo hoo.

    Dark isn't horrible by any means, but it's hard to claim it's better than rad in pvp if you played the two and pvped a bit.
  7. Sacrebleu, matelot !

    Je suis une pirate, puis-je rejoindre ton SG ?

    Yarrr !
  8. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Match tres interressant

    Ca fait toujours plaisir de jouer contre de nouveaux adversaires, surtout lorsqu'ils jouent bien ^^

    J'espere que ce type de match 'inter-serveur' se developpera, rare sont les joueurs pvp sur vigilance, encore moins en arene, alors peut-etre que la solutions se trouve sur le serveur test

    Merci à Imaginary et Nightbringer d'avoir lancer ca, et gg à eux

    [/ QUOTE ]

    (I think it's roughly this : )

    Very interesting matches

    It's always nice playing against new opponents, especially when they're playing well. ^^

    I hope to see more of those "cross-server" matches, there's not many pvp players on Vigilance, even less in the arena, so maybe the answer is to fight on Test.

    Thanks Imaginary and Nightbringer for starting this, cheers.
  9. Which hours do you guys usually play at ?
  10. Oui puis c'est pas des HO ni dans le texte (HO = Hamidon Origin) ni dans la puissance, elles boostent que 25/25 ou 15/15/15... et le + ou ++ apporte un pourcentage négligeable au-delà de 95% ou 55% (3 SO/HO) depuis la DA.

    Faut veiller à présenter tous les faits, on pourrait croire que certains tentent d'arnaquer les gens qui ne connaissent pas si on prêtait de mauvaises intentions aux gens.
  11. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    The build looks good to me and snipe and mental blast are definitely not needed for a good attack chain. Subdue, TK Blast and Will Domination are really all you need. 38 is pretty much a free choice and Psychic Wail is a common choice.

    [/ QUOTE ]

    You might want to log in-game and check that... Without HOs, you'll have HUGE gaps with only 3 attacks if you're not buffed, and it'll be even worse as soon as someone hits you with -recharge.

    With that slotting, all you can do will be subdue, TK, WD, subdue, TK before waiting for attacks to recharge ; and that's assuming you're not fighting any ice/ /rad /kin /storm controller, ice/ /rad /kin /cold /scorpion corruptor, rad/ kin/ storm/ /psy defender, ice/ /ice blaster, ice/ /ice /psy dom, /poison /scorpion MM, /scorpion brute, /scorpion stalker... Oh wait, maybe I could have said "pretty much any PVP powerset for non-melee ATs".

    Same thing goes for invis, most pvp stalkers builds have invis, all pvp ill have sup invis, many 1vs1 builds have invis/PS.

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    SS dont need 3 runspeed, you jump away from slows. I normally use your slotting.

    [/ QUOTE ]

    SS' main use is to move while webnaded (and before I have to point the obvious AGAIN, I'll add most of the time you don't use webnade *alone*, you do it with some kind of strong slow), which is why it can be useful to have 3 runs when you have slots to spare (unless you always pvp with a kin). Why use SS over CJ/SJ when you're not grounded, unless you're chasing someone? Bunny-hopping FTW.
  12. You don't want scramble thoughts or psychic wail for a pvp rad/psy.

    You'll want to slot either the snipe or mental blast, your attack chain will suck without one of those two.

    TF isn't a good choice for a rad/psy imo, one of the strength of the build is being a ranged damage dealer, spending time to get into melee against a moving opponent and then spending 3,5s animating while you could just use TK blast + will dom in 2s for more dmg (and I'm not even taking in consideration smash/nrj being more resisted than psy).

    SS works better with at least 2 runs (capped at 2 runs actually, but 3 helps against slows).

    The 3rd end reduc doesn't do much good in assault and tactics.

    You might want to pick Vengeance if you plan to do 2vs2, 3vs3... PB'ed vengeance is great.
  13. Lecxe

    Discrimination ?

    (Au cas où ce n'est pas juste un sujet pour rire)

    La taille de l'effet graphique est différente, mais la portée réelle reste identique.
  14. Lecxe

    Dom and GM.

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    My Plant/Thorns Dominator has felt anything but useless in the recent weeks I've been levelling 40 towards 50.

    [/ QUOTE ]

    Yup, and you're plant (slow animating hold) and thorns (no power boost). Life is even better for other doms.

    My ice/nrj, without external buffs, can perma-hold up to a +1 AV through triangles for around 3mn - 3mn30 if I'm using my accolades. Ice/ is as slow as Plant/ as far as their ST hold activation time goes, a fire or mind dom would do better.

    Failing that, the ST immob does an awesome job at keeping them out of melee range and easy to kite.
  15. Lecxe

    Pvp tank

    Fire/nrj or Inv/nrj if you want to actually fight.
    Stone/nrj if you want to be a taunt-bot.
    Ice/nrj if you like to never die.

    (Use ss instead of nrj if its a siren build)
  16. En même temps, se plaindre d'un post qui se plaint, c'est pas spécialement constructif. Tout ce que vous faites, c'est de remonter le sujet et d'engendrer une "discussion", vu qu'évidemment de dire aux gens qu'ils sont bêtes de se plaindre ça va faire réagir.

    Pour des gens qui prônent le "taisez-vous et essayez un autre jeu", vous avez du mal à vous taire vous-mêmes et essayer un autre forum ou même sujet. Pourtant, on a tous appris au jardin d'enfants que si on ignorait les gens ils se lassaient tout seuls, non ?


    Y'a beaucoup de problèmes ces temps-ci et la question posée est légitime, surtout quand on voit que les réponses tournent autour de "j'aime la communauté", "y'a rien de mieux" ou "mais pourquoi tu te plains?" avec seulement quelques "j'adore ce jeu !" tout court. Rembobinez la cassette il y a 9 mois - 1 an environ, et je me rappelle d'un autre sujet sur ce même forum général qui était plutôt dans le ton "pourquoi aime-t-on tant CoH?" et où tout le monde avait son grain de sel à mettre.

    Personne n'essaie de dégoûter quiconque du jeu, c'est plutôt le contraire ; on aimerait encourager des amis à essayer le jeu, c'était encore possible en I7 mais ça l'est moins maintenant. Tiens, viens essayer CoH c'est un jeu super... mais tu peux crash à tout instant. Ah, et ton PC qui date de l'année dernière peinera à maintenir 15 fps. Et puis, coupe le son aussi si tu ne veux pas avoir des saccades. On fait du pvp ? Non, t'inscris pas aux évènements de l'arène, c'est buggé depuis sa sortie. La cathédrale de la souffrance ? Nan, toujours désactivée. Peut-être un jour... Bah alors ? T'aimes pas le jeu? Bon alors, à plus...

    Le monde est pas aussi noir et blanc que certains ont l'air de croire, si on se plaint c'est qu'on aime le jeu, et qu'on passe graduellement d'un jeu qui marchait presque parfaitement techniquement à un jeu de plus en plus médiocre niveau performances, stabilité et bugs, sans qu'il n'y ait d'amélioration sensible du jeu en lui-même.
  17. It's arctic fog that causes the massive FPS drop, after a while. Always did since I6 and still does right now.
  18. I'd go MU if it's a solo build, TK is a huge drain and BS' animations times blow (although you can afford it with mind and fire fast animations). RES is often better than DEF in pvp, too.

    You might want to find a slot somewhere to add an interrup reduc in your snipe, maybe take one slot from health.
  19. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Unless someone on the team has Vengeance, in which case the occasional death could prove a great tactical advantage.

    [/ QUOTE ]

    Specific cookie-cutter teams? No thanks. I'm picking friends, not builds.

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    It does beg the question, why are you plunging straight into melee with all 8 FP members?

    [/ QUOTE ]

    Because it's fun, because it works. Pulling doesn't make sense and isn't fun. There's regular missions if you want to beat on one AV at a time.

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    That amount of AoEs will likely take out more than just the Stalker.

    [/ QUOTE ]

    Brutes can handle it, doms/MM/cors are out of range.

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    I have a hard time believing that experienced players feel they need 20 purple insps to do a mission that can be completed much more effectively in another manner, but them's the breaks.

    [/ QUOTE ]

    You're talking about using Vengeance... which is exactly equal to purple insps... and pulling... which takes longer to set-up, is boring and can fail. "Much more effectively?" That doesn't make sense, they don't die magically faster because you pull them 1 on 1, in fact you'll take more time because :

    - everyone has to go to a set point
    - someone has to pull
    - (assuming the pull worked) the AV has to come to the point where everyone is
    - everyone fights AV
    - return to first step

    While a charge goes :

    - pop lucks
    - charge
    - kill, and every AV after the first one dies faster because the AoEs are lowering their health too

    Even if you were on a team without AoEs (highly unlikely), you don't magically get a +500% damage boost because you pulled, it seems quite obvious you'll kill faster if all you do is fighting as opposed to pull - fight - pull - fight.

    Everyone has 20 insps slots. Why WOULDN'T you use insps? That's crazy. The game is balanced around inspirations.

    You're talking a lot, but you're not adressing the main point. How exactly is a stalker more useful than a brute ?

    - Less damage
    - Less HP
    - Less resistance (unless DA)
    - Less aggro control

    "Stalkers are good because they die so we can use Vengeance"... nuh-uh. Stalkers' role isn't to die for someone to use a specific power, stalker's role is to assassinate.
  20. Lecxe

    Citadel vs sleep

    His AI makes him toggle it on and off, so you can get him reliably. Once he's slept, if you keep him sleeping he'll most likely not put it back on (because if he tries to put it on, your next sleep will sleep him before the mez-protection effect kicks in).
  21. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Things and stuff.

    [/ QUOTE ]

    Maelwys' posts makes me remember those I3/I4 tankers who said everything but Invul with capped resists and defense or Fire with overpowered Burn and capped resists was gimped.

    There's always some people that'll believe anything but a granite tanker with aid self, weave, PS and a pocket emp can't tank, while some other people solo 6-8 man maps on their troller/scrap/brute/dom... *shrugs* To each their own.
  22. Faut arrêter le "vos drivers sont pas à jour", "avez-vous tout essayé pour remonter les perf", etc. . C'est pas parce que vous avez pas de problèmes que le problème n'existe pas, ceux qui se mordent d'être des pros du PC devraient peut-être savoir qu'avec tous les matériels différents, il peut y avoir des problèmes de compatibilité avec une moitié des utilisateurs et aucun souci pour le reste.

    Moi, tout est à jour, j'ai une config raisonnable (non, pas de "pro-gamer kikOOLOL", je suis la nulle en PC lambda ; mais même une nulle en PC lambda sait voir la faille logique dans le raisonnement quand un facteur Y change et que certaines personnes blâment toutes les autres lettres de l'alphabet sauf les trois bâtons pour ce changement), j'ai essayé de tripatouiller toutes les options, et mes résultats ils sont là, partiellement dans ma signature :

    - Chute de performances en groupe ou avec certains pouvoirs : peut être "réglé" en coupant le son. Je n'aime pas jouer sans le son, je n'aime pas jouer avec un sale FPS, c'est charybde ou scylla.

    - Crash : pour moi, apparemment liés au nombre de personnes dans une zone (plus y'en a plus souvent ça crash), à certaines zones, et à certains endroits bien précis dans ces zones (les bases à RV, par exemple) ; aucune option changée de mon côté n'a changé quoi que ce soit, donc rien à changer du côté du client.

    - Performances de plus en plus mauvaises d'une manière générale : il y a l'air d'avoir un problème récent avec la distance à laquelle le jeu tente d'afficher le décor, par exemple à l'entrée de RV côté vilains on peut voir sous le grillage de la base un "ciel/brouillard" bleuâtre et l'horizon au loin ; peut-être un prélude aux murs bleus qui sont censés tomber dans un nouvel épisode ? En tout cas, ce genre de nouveauté ça bouzille les performances évidemment. Toujours rien à faire du côté du client.


    Ensuite, c'est facile et subjectif de dire "mes performances sont parfaites, je ne rame jamais" sans préciser ce que vous considérez comme performances parfaites. Si vous avez 10-15 fps en situation de combat lourde (style groupe de 8 avec beaucoup d'effets), je suis désolée mais pour moi, c'est ramer (même si jouable). Surtout quand sur les MMO des concurrents, on peut maintenir 60 fps (cappé par la synchro verticale) en raids de 30-40 ou avec 100-150 joueurs autour de soi.
  23. Pour les badges. \m/ -_- \m/

    Ou parce que les autres jeux actuels sont désespèrement nuls. Entre un jeu génial avec d'énormes problèmes techniques et des jeux pourris qui fonctionnent parfaitement, je préfère encore le jeu génial. Pour l'instant.
  24. For your first RSF run, yes, you might need pulling or shivans/temps. After than that... I have a hard time believing experienced players can't beat at least one 53 AV in 5mn (the time 5x4 purple insps last), regardless of team set-up.

    4 lucks is basically Elude in PVE, for 1mn. Having Elude too is good, but having RES or +HP on top on that defense works better, because when you're in melee with 8 angry lvl 53 heroes, they WILL hit you. Many stalkers played on my RSF teams, those who don't kite always die at least once, sometimes more, from the AoEs. Which doesn't mean they're useless, but they're not as useful as a Brute.



    My dom hit 45 and I finally got the chance to get 2 doms in one RSF. Another good thing doms can bring : in domination, they can perma-hold a lvl 53 AV. (and 2 kin means perma-domination \o/ )