Shyne

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  1. after playing cov for quite a while now ive re-discovered my very first coh toon, created 1 month before cov launch. its an elec/fire blaster. im happy with the elec part, but i just dont have a clue what to take from /fire. hes currently 26, and already respecced once (oct 2005, my first respec, the result is... horrible). but i found out i got another /respec, so i plan to reach 27 then respec this guy so hes playable again.

    what i want to keep for sure is build up, but i really dont know what else to take from the /fire set. any tips/opinions?
    i wanna stay ranged, so i dont want any melee attacks. immob seems pretty useless in most situations for me.

    please help me a bit..
  2. Shyne

    respec

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    Schwer ? - Wir machen die regelmäßig in unter 45 Minuten mal eben locker durch. Was solls da mehr geben !?

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    Mit oder ohne Exploit? :P

    Mit ner Zufallsgruppe sind 45min ohne Exploit ein Ding der unmöglichkeit, es sei denn man trifft zufällig 7 Profis gleichen Levels mit guter AT Mischung.

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    Natürlich ohne. Als eingespielte Gruppe ist das wirklich kein Ding ... die Respec wird eher schon langweilig ...

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    DAS hat glaub ich niemand bezweifelt...
  3. Shyne

    respec

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    Schwer ? - Wir machen die regelmäßig in unter 45 Minuten mal eben locker durch. Was solls da mehr geben !?

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    Mit oder ohne Exploit? :P

    Mit ner Zufallsgruppe sind 45min ohne Exploit ein Ding der unmöglichkeit, es sei denn man trifft zufällig 7 Profis gleichen Levels mit guter AT Mischung.
  4. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    Erstens ich bettel keinen an!
    Wenn keiner Lust hat, dann habe ich halt pech! Stört mich auch nicht, ich habe sonst ja auch so gelevelt!! Dachte halt nur das man mal etwas schneller ein paar lvlups bekommen kann. Ihr braucht da nicht alle so rum zu zicken!! Außerdem bin ich in ner SG und die sind nicht so genervt wie ihr, wenn man die danach fragt!

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    Spiel nen Brute dann brauchst du nicht mal n Team zum Powerleveln
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    I'll wait then for that and not get fitness

    I'd rather a build a villain from the ground up than do a respec.

    Most corruptors use teleportation?

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    You probably wont be lucky w/o stamina. You wont be either in pvp when skipping stamina for transference, unless you want to wait for I7 and go to recluses victory.
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    Im großen und Ganzen ist das ein CoV Love Patch und kein übergreifendes Issue.

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    nunja, irgendwie müssen die cov-spieler bei der stange gehalten werden

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    Naja, für COH gab es halt schon viele Issues/Addons/usw usf, COV ist erst frisch raus. Soll dann halt wohl in gleichem/ähnlichen Umfang das für COV kommen, was es für COH schon gibt.
  7. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    wenn die sich noch so lange Zeit lassen, dann können sie doch bitte das Sturm-Set für den Vernichter öffnen !!

    BIDDÖÖÖ !!!

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    Oder gleich die Epics
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    Was sind open-ended timed missions?

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    "open-end" ist hier wohl nicht zeitlich gemeint. Wohl eher "was" da am Ende dabei rauskommt (dynamische Missionsziele oder so bzw. "random events").

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    Ah das macht in der Tat Sinn
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    Zwar ist noch kein genauer Erscheinungstermin bekannt, jedoch wurden jetzt einige Eckdaten veröffentlicht: &lt;&lt;Folge dem weißen Kaninchen&gt;&gt;

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    Auch gerade gelesen. Im Englischen Forum hat der Thread schon zig Seiten

    Klingt alles recht goil, war z.T. auch schon zu erwarten. Ich seh schon den Electricity Brute vor mir... *sabber*
    Ich hoffe ich bekomm meinen Kinetiker bis dahin auch auf 40.. *träum*

    Eins verwirrt mich:
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    Mayhem Missions (Villains only)
    Take villainy to the streets of Paragon City with tense new timed missions among destructible environments, which also unlock multiple random events. Players harass citizens, rob stores, destroy property, plant bombs and battle the police in these exciting open-ended timed missions. Causing extra mayhem results in bonus rewards!

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    Was sind open-ended timed missions?
  10. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />

    Der genaue Thread ist hier.

    Charnamen werden an sich nie gelöscht. Ab einer bestimmten Zeit (und auch nur bei inaktiven Accounts) sind diese nur nicht mehr reserviert und können an neue Spieler vergeben werden, wenn diese den Namen wollen.

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    Alles klar. D.h. der Character an sich bleibt für immer, nur nach 90 Tagen kann jemand anders den namen haben. D.h. um den Namen auf jeden Fall behalten zu können, sollte ich mich spätestens nach 90 Tagen wieder einmal mit dem Char einloggen.

    Heisst das im Gegenzug, dass wenn ich den Character dann im Ernstfall lösche (wenn die Epics kommen), und den neuen Character erstelle, es nicht passieren kann, dass jemand "schneller" ist und den Namen wählt während ich am Character erstellen bin? (da Name für mich 90 Tage reserviert?)
  11. Ich bin auf nen coolen Namen gekommen, und hab einen Char mit selbigem erstellt. Ist im Momen lvl4, und ich werde ihn auch nicht aktiv spielen, sondern hatte vor, nur den Namen zu reservieren für die Epics wenn die rauskommen. So dass ich den Char dann halt lösche, und einen Epic mit seinem Namen erstelle.

    Wann werden solche Chars automatisch gelöscht? Muss ich ab und zu damit spielen, oder ein bestimmtes Level erreichen dass er erhalten bleibt?
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    Nothing beats a /Stone brute with SB, with granite its almost comical

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    /INV is doing well too. Unless they bring lots of controllers/defenders when your fighting a tank, they wont get you killed easily.
  13. Shyne

    1v1 in PvP zones

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    If you duel in the pvp zones u just need to be aware that some people may interfere, and if you do interfere, you shouldnt be surprised if people think less of you for it.

    If I am heavily outnumbered i sometimes offer to duel anyone who fancies a go, its more fun than being slapped around when your the only hero in the zone

    oh btw, a dueling system like the one in jedi academy would be nice, it would allow duels without having to hoof yourself all the way to the arena. For anyone who hasnt played that game it works like this:

    1 player challenges another
    that player accepts (in this example)
    both players are surrounded in some sort of force field which only the other can penetrate, in effect, they are safe from other players.

    A few points, instead of a force field i'd rather peoples name just chagned color, also, it'd be good to have some sort of auto decline.

    [/ QUOTE ]

    /sign

    Btw anyone tested a
    /bind w "+forward$$afk DUEL 1on1"

    or even
    /bind w "+forward$$afk DUEL 1on1"
    /bind s "+backward$$afk DUEL 1on1"
    /bind a "+left$$afk DUEL 1on1"
    /bind d "+right$$afk DUEL 1on1"

    ?

    btw#2: i hate your end drains
  14. Also da ich kaum (nicht) COH spiele, interessieren mich eher COV Sachen... aber da gibts wohl (noch) gar keine?
  15. Als ich neulich meinen Controller gespielt habe, ist mir jemand im Team mit einer "Atlas Medallie" (hoffe ich erinnere mich korrekt) aufgefallen, die dauerhaft +5% end liefert.
    Ich muss dazu sagen, ich bin nicht sehr COH erfahren, habe mir COH kurz vor der COV Beta angefangen, und fast nur COV gespielt bisher.

    Daher die Frage:
    Was für weitere "Specials" dieser Art gibt es? Auch für COV? Wie bekommt man die? (Taskforces?)
    In Herostats hab ich was von Special Enhancements gelesen, was ist damit gemeint?

    Gibt es sonst was lohnenswertes in dieser Richtung post-40? Werde demnächst nämlich mal auf Badgejagd gehen, und solche Specials wie die Atlas Med. (falls die wirklich so hieß..) klingen verlockend (ja ich weiß, wirds kaum so unter COV geben :P )

    Danke für alle Antworten.
  16. Im going to start a dominator created especially for pvp. i already tried a few sets quickly to lvl6, just to get the feel of the powersets, like mind/ice, ice/ice, ice/energy.
    for some reason i dont like fire or thorns/plants, but ice seems to be nice

    Right now i find ice/ice to be best, as it has pbaoe slows as well as ice slick, plus the usual dominator holds and some ice blast damage and -recharge.
    the ice/ice set would have a good balance between damage, holds, area effects, what do you think?

    i dont know how good jack frost is, so maybe someone could post experience/opinion about jack. would not be that important, i cant use him in pvp anyway since hes lvl32. (planning to go to sirens most of the time, unless they bring lvl50 before i hit 40 )

    also, do artic air and chilling embrace stack? im at work atm, i can see the description of chilling embrace, but afaik both powers got pbaoe -spd -recharge, right?
    2x -spd -rech means almost no movement?

    what additional pool-powers would be useful for pvp? since i would not have heals, aid other/self heal would be useful, but i dislike the long interruption time of those heals :| its more of a safe-spot heal than emergency heal..

    as for the travelpower im still undecided. probably hasten/ss combined with either recall friend/tp or well-slotted hurdle for vertical movement...
    would 3recharge make hasten perma or almost perma? and hows hurdle with 2 SOs?

    and yes, i already read this thread, but somehow i dont like plant control at all.

    thanks in advance for any tips/opinions.
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    Dark Armour for instance drains a lot of endurance. Just because you do ok don't assume everyone has plenty of end.

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    Yeah well, my first brute was DM/DA, so i know what youre talking about
    Even played a couple of other brutes to ~20, having endurance problems all the time..

    But still, even with long animation for SM and endurance issues i rushed through missions using all attacks, having high fury all the time. pre-stamina this made me rest after every 2 groups or so, but from the mid-twenties it was not a big problem, although i could not keep all shields on for long.

    this probably depends on playing style as well, i soloed my first brute like 90% of the time, which will probably make fury faster than teaming with lots of others (corr, mms and such).
  18. ppl always say they use e.g. brawl and jab to build fury, then fire big attacks like KB.
    as for my current ss/inv, i got 3 toggles, and *never ever* running out of endurance. so i usually hit 1, 2, 3, 4 to cycle all 4 attacks, followed by a brawl. so why wait with the bigger attacks, when you can use them to build fury and do bigger damage at the same time? the more dmg you do, the faster you defeat the enemy. plus your big attacks got specials like knockback and such, which brawl and e.g. jab (only low chance to disorient) dont have.

    thats why i personnaly do it like that:
    Haymaker (foe probably falls down)
    Punch (same)
    Jab
    Brawl
    repat the above, if foe aint already dead.

    in larger groups i usually do an additional KB when another foe joins the fight to keep him busy, or, hurl at some marksman sniping me from the distance.

    so why do ppl use brawl+low attack only, to build fury, when they can (on the way to get fury) already do more damage, thus defeating enemies faster?

  19. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    [OT]
    Können unsere AlterEgos ja nach fast 20 weiteren Leveln und vielen neuen Kräften gerne nochmal in einer PvP-Zone oder in der Arena gegeneinander austesten, vllt hast du ja Glück und hast genügend Resi/Vert oder bist schnell genug mich kalt zu erwischen, bevor ich meine Blechjungs ausgepackt hab. ^^
    [/OT]

    [/ QUOTE ]

    Ich hab mit Synestra ne Reihe von Duellen gegen Masterminds gemacht, (lvl40), und gegen Robos hatte ich kaum Probleme... Pets geshifted, Servant erledigt die, die nich erwischt wurden, ich pack mir den MM per TP Foe und mach ihn kalt.
    Heftige Probleme gabs gegen Ninjas, da mein Corruptor keine Hold-Protection hat. Mir kams so vor, als ob jeder einzelne seiner Pets ne Hold Power hatte, ich musste nur in seine Nähe kommen und war geschlagen. Da half auch kein Blizzard und kein Blackhole mehr

    Mal sehn wie das mit den Brutes aussieht, die hab ich noch nicht in der Arena erprobt.
  20. Hab gestern Combat Jumping gegen Jump Kick getauscht, wollte das mal ausprobieren.

    So weit so gut, der Kick ist ja ganz nett. Ab und an schmeisst es den Gegner richtig zurück. Nur leider läuft das in 95% der Fälle so, dass ich den Gegner zwar treffe, dieser wegen Knockback auch zu Boden geht, der dann aber (ohne aufzustehen) auf einmal wieder steht, und somit schneller weitermachen kann als ich, da der Jump Kick ja relativ lange dauert und ich auch erst wieder "aufstehen" muss. D.h. in 95% der Fälle verlangsame ich mich selbst, anstatt dem Gegner.

    Ist das so gewollt, oder ist das ein Fehler?
    Ausserdem: Wie sollte man JK slotten? Wirkt sich Enh. Knockback nur auf die weite des Rückstoßes aus, oder auch die Wahrscheinlichkeit, dass der Gegner zurückgeworfen wird?

    Habe Jump Kick im Moment mit 1x ACC geslottet, so wie alle meine Attacks. Dank Rage treff ich auch fast immer, aber naja.. wenn das kein Fehler sondern so gewollt ist, werde ich das wieder gegen Combat Jumping tauschen.

    Tips?
  21. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    I wouldn't recommend CoF as a brute, take Dark Regen instead.

    CoF will increase your surivability but its extremely endurance heavy and will mean you get less fury. [...]

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    With 3 Endurance Reduction SOs, Cloak of Fear becomes quite manageable.

    [/ QUOTE ]

    Plus you can handle large groups solo.
  22. Nachdem im englischen Teil ja schon mehrfach und seit längeren Diskussionen über Issue7 auftauchen, wollt ich mal schauen wies bei den Landsleuten so aussieht - und irgendwie konnte ich keine Threads finden...

    Niemand Lust auf Issue7? Alle Angst vor Nerfs?
    Will nicht unbedingt die gleiche Diskussion(en) wie bei den UK Leuten anzetteln, wollte nurmal Issue7 ansprechen, worauf ihr euch freut, was ihr gerne sehen würdet etc pp.

    Nachdem erst Gerüchte kursierten, dass Issue7 bereits Mitte Januar kommt, bin ich nun doch froh, dass andere Gerüchte ( ) das wiederlegen, und es (wohl) Feb/März kommt. Passt ideal, habe ab 12. Feb. Semesterferien
  23. Shyne

    DA question...

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    If I take the full DA list does anyone find that pool powers are needed? I've added combat jumping and acrobatics along with health and stamina.

    Do I need tough and weave at all?

    [/ QUOTE ]

    Im playing DM/DA, and got the pool powers you already mentioned; CJ/SJ/Acrobatics and Swift/Health/Stamina along with tp-foe.

    ill do relentless mission without stopping for rest, endurance is okay most of the time, in case you run out of end just use dark consumption.. however ive slotted most of my toggles as well as attacks for 1-2 end reduction.
    as for the armors, i dont have tough or weave, but still can take good amounts of damage, and since you got 2 good heals this shouldnt be a problem
  24. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    Just a random challenge/query/intrest/
    How long do you think or even know how long you've kept your fury br up at full power?

    So far my record has been an entire heist at St Martins.

    [/ QUOTE ]

    A whole Mission. Any mission. Solo/Duo/Trio. After the mission, of course, fury goes down since you stop killing things.
  25. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    DA/DM for the win!!!
    Although I've got no end most of the time

    Oh well SMASH!!!

    [/ QUOTE ]

    Very effective it is too...especially with a corruptor to buff/debuff and heal

    [/ QUOTE ]

    Unlike most other 2nds, you dont need a healer as dm/da most of the time