scOulOu

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  1. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    I would be happy to be corrected on this but I would say Widows are more like Claws/SR Scrapper/Stalkers with a bit of control if you go the Fortunata route and more scrapperness if you pick Night Widow.

    Crabs seem more like assault rifle/energy/devices blasters with pets and good defence.


    [/ QUOTE ]
    Crab is a really complete at.
    It starts as an assault rifle corruptor, and after lvl 24 it evolves in an mix between corruptor (for group buffs and ranged attacks), mm (for its 5 pets, which are essential), and brute (for its melee attacks, res and heal + hp)
  2. Crabs haven't Wide Area Web Grenade, which is really useful :-/
  3. Oué enfin s'ils perdent y'aura pas qu'eux à raquer ^^'
  4. Mmh, staminaless + stone melee... No, I really can't see how it could work ^^'
    My stone/stone uses stamina and is highly end-slotted (60-70% with io sets), and its blue bar is often very low. So even energy or elec armors won't enable you to skip stamina.
  5. scOulOu

    VEAT

    The common points between veats and heats is that you need at less one 50 to begin it (so newbies can't try them).
    So it means much less questions than other ats ^^
  6. C'était prévisible, puisqu'il s'agit d'un épisode plein de réglages à faire.
  7. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Oui mais attention du coup ça va changer nos slottages, faut pas l'oublier ça. Et ça risque de poser quelques problèmes.


    [/ QUOTE ]
    Ah pütain oué, ça fait trois slots en moins ça... Ou alors ils vont se démërder pour nous les refiler à un autre niveau ? Parce que bon, déjà que sur certains persos on n'en avait pas de trop... ^^'
  8. Alors si rien n'a changé à ce niveau-là depuis le lancement de la bêta :
    - une immo dure 4s chez les contros/domis, 2s chez tous les autres
    - un domi sous domination a une immo qui dure 8s
    - bah lui il peut contrôler 2 fois plus longtemps que les autres (hors contros) sans domi, et 4 fois plus avec. C'est qd même pas mal. Et ses dégâts ont dû être augmentés, je pense
    - un domi sous domination pouvait déjà être immo, c'était juste plus dur car son anti mezz passait de 3 (s'il avait acro) à 11 (toujours avec acro).

    Sinon moi j'ai une autre question : sur le test, pour les contrôles, on voit encore une magnitude indiquée sur les effets pvp des caractéristiques du pouvoir. Ça sert à quoi ?

    Et encore une autre (déjà posée par qqu'un, je crois) : est-il maintenant utile d'avoir plusieurs immos à disposition, puisqu'il n'y a plus besoin de les cumuler pour passer les anti-mezz ?
  9. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    En gros :
    - juste 3 épiques sur 4 de modifiés (mu restera donc complètement pourri)
    - sur l'épique dark ils remplacent un pouvoir à distance intéressant (gloom) par une mërde (dark blast)
    - le deuxième nouveau pouvoir de l'épique dark peut être intéressant (faut voir les valeurs) : sur le coco dark ça fait -30% dégs et -15% préci
    - sur la masse, arrivée de précision décuplée
    - sur mako, remplacement du crachat de bile par un pouvoir en cône (souffle arctique) que j'identifie pas trop

    Donc en gros 1 nouveau pourvoir pas mal, un pouvoir pas mal en moins, 2 nouveaux pouvoirs "faut voir". Comparé aux autres ats c'est qd même très pauvre. J'aimerais bien savoir en quel honneur les brutes se font ainsi baïser dans les grandes largeurs


    [/ QUOTE ]
    Bon, alors après un ptit tour sur le test, si les chiffres ingame sont à jour :
    - nuit noire fait bien -30% de deg, -15% de modif de toucher, et 0.64 endu/s
    - précision décuplée bouffe 0.78 endu/s
    - souffle arctique fait le même genre de chose que la grenade araignée (ralentissement, -vol, -rech, etc)

    Donc en gros, un pouvoir intéressant qui bouffe de l'endu comme pas possible (précision décuplée), un debuff dégât/préci (qui bouffe aussi pas mal) pour un at à armures (?? là faudra m'expliquer, c'est la première fois que je vois ça dans les épiques du jeu), l'équivalent de la grenade araignée chez mako, et le seul pouvoir utile de l'épique dark des brutes supprimé (gloom, bonne attaque à distance, remplacé par une attaque à distance pourrie - sans doute pour compenser la transformation de la brute en coco avec la nuit noire).
    Je sais pas ce que les devs ont fumé avant de remanier les épiques brutes, mais c'est de la bonne ^^'
  10. Pris sur le forum angliche :
    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />

    Brute - Soul Mastery - Dark Blast replacing Gloom
    • Brute - Soul Mastery - Darkest Night replacing summon widow, reduced debuff effect
    • Brute - Mace Mastery - Focused Accuracy - Decreased to-hit buff, added accuracy buff. Provides same total bonus in PVE.
    • Brute - Leviathan Mastery - Arctic Breath replacing Bile spray - cone power similar to Freezing rain.


    [/ QUOTE ]
    En gros :
    - juste 3 épiques sur 4 de modifiés (mu restera donc complètement pourri)
    - sur l'épique dark ils remplacent un pouvoir à distance intéressant (gloom) par une mërde (dark blast)
    - le deuxième nouveau pouvoir de l'épique dark peut être intéressant (faut voir les valeurs) : sur le coco dark ça fait -30% dégs et -15% préci
    - sur la masse, arrivée de précision décuplée
    - sur mako, remplacement du crachat de bile par un pouvoir en cône (souffle arctique) que j'identifie pas trop

    Donc en gros 1 nouveau pourvoir pas mal, un pouvoir pas mal en moins, 2 nouveaux pouvoirs "faut voir". Comparé aux autres ats c'est qd même très pauvre. J'aimerais bien savoir en quel honneur les brutes se font ainsi baïser dans les grandes largeurs
  11. Mayhem missions are really easier when you free the guy in jail.
  12. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    If however your hide is rendered useless (ambushers, relentless ambushing mobs who follow you all over the map and hostages) you are struggling to keep alive. Running away is not an option because you will agro other mobs.

    As for defenses. A stalker without hide is way less survivable then a scrapper. The stalker is designed to be an egg with a sledgehammer. Which works well unless the opponent is immune to his one and only true defense.

    I dont even do any mayhem missions anymore. I just let the timer do a timeout because either the longbow will kill me or the hero and his goons get the honors. Escaping from jail is a pain as well.

    So my question remains. How can I enjoy playing my stalker? For the record: 25 ninja/ninjutsu.


    [/ QUOTE ]
    It's easy to survive with ninjutsu... At 25 you get a heal and caltrops.
    First, you have to always manage a way to flee, which means to kill every mob on the way.
    Second, during an ambush, you placate the smallest mob, do your best critical on him, finish him, and use your heal if you need. For the others, you throw caltrops, which will slow them and make them flee. So you can go behind something to get your hide faster, come back to do one critical (and another if placate is back), and make it again.

    Against EB's, same technique (caltrops -&gt; hide -&gt; critical -&gt; placate -&gt; critical -&gt; hide) ; you just need a lot of red and purple insps.
    Against the hero of mayhems, I advise you to wait all the ambushes inside the bank before to take the money, and to use the mob in jail, at least before you get Kuji-In Retsu.
  13. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />


    Why is everyone saying TP will be prevelent? It surpresses as well, or at least is most likely to Source


    [/ QUOTE ]
    They don't really know at the moment... But if they inflict suppression to tp, they'll just forbid pvp to stones, for who tp is the only solution to move (to attack or to run away) : they will juste become useless and immobile pieces of stone, condemned to endure ranged attacks without getting any chance to reply.
  14. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    (QR)

    While hurl boulder becomes a heavy hitter...


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    Just like super strength, which on the other hand keep big damages on kockout blow, the equivalent of seismic smash (before i13), and get more damages on its first attack, while stone fist stay ridiculous. Add perma-rage to that and tell me what's the interest of stone melee, now
  15. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Very true, I have seen a post where Castle says that...

    Anyways, still not end numbers, but here is the link to the "new" melee dmg number... If you dont know it, they have been recalculated by their DPA (dmg per activation), so it seems like "more animation and root times = more dmg".

    clicky


    [/ QUOTE ]
    What ? Is it an error, or does seismic Smash become the poorest attack of stone melee after stone fist ?? Do the dev want to definitively kill this set in pvp ?
    No more big hold which ignores acrobatics (since ALL holds of the game ignores now all the anti-mezz), no more big fast attack (it's seismic smash on pve), only smashing damages... What's the interset to take it rather than super strenght ?
  16. scOulOu

    Bye bye CoX !!!

    Non c'est surtout que l'absence du créateur de missions a déçu bcp de monde, je pense... Et que les gens ne sont jamais contents, aussi ^^
  17. scOulOu

    Bye bye CoX !!!

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Un constat: les dev on toujours favorisé les AT héros.


    [/ QUOTE ]
    Bof... Les pouvoirs épiques héros sont clairement mieux que ceux des vilains, en revanche les inhérents vilains, même si imparfaits pour certains (style la furie nullissime en pvp de groupe), sont globalement mieux (les inhérents du tank, du def et du kheldien sont assez ridicules), et les ats épiques vilains sont bcp mieux que les ats épiques héros, en pve et surtout pvp (le up des kheldiens va p-e changer la donne, ceci dit).
    Donc difficile de dire qui est privilégié, dans l'histoire
  18. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    To be honest I'd be surprised if it lets you flick between the two "paths" of a Soldier or Widow. It's not really in keeping with the spirit of the system as well : I can see it letting you flick between say an AOE Monster Crab or a more Defensive and Support Crab Build, but not between a Crab and a Bane.


    [/ QUOTE ]
    Which means very special respecs for veats.
  19. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    If they went that way, then you would have to respec one build to wolf spider before you could change the other to crab.


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    So you would use 2 respecs when you want only 1 respec ? Or devs would have to find a way to respec 2 builds with only one respec ? They would prefer to memorize some parts of the epic's costumes, I think. More more simple ^^
  20. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    I'd assume a respec would affect the current build


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    Yes, and if you want to respec in a crab, since the other build is a bane, you get a crab/bane dual build at the end.

    So why prevent that when you choose your second dual build ? ^^
  21. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    It wouldn't be preventing dual builds, it would just be preventing selecting bane powers if you have crab powers in either build, and visa vesa.


    [/ QUOTE ]
    And how could respecs work in this situation ? If you have 2 bane builds and want respecing one of them in crab, by instance ? ^^
  22. Mmmmh I think devs might get more complaints by preventing epics dual builds than by allowing them with little graphic bugs (not very complicated to fix, I think) ^^
  23. Ok, il va être déçu (tout comme moi, qui espérait enfin des épiques vilains valables) ^^
  24. Euh question : un collègue de jeu m'a parlé d'un nouveau patron épique pour les vilains à l'i13... Je pensais qu'il tirait ses infos d'ici mais j'ai rien trouvé.
    Info ? Intox ? Qqu'un en saurait-il plus ?
  25. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    et bien pour 50 à 60 millions et +7,5% de bonus de recharge ce n'est pas très cher !


    [/ QUOTE ]
    Décidément, j'aurais tout lu ici ^^

    Pour rappel :
    1. y'a des sets donnants +5% ou +6.25% de +rech à la cinquième io, et ne coûtant même pas 20 millions (voire 10 avec des ios entre 40 et 50)
    2. tlm n'a pas que ça à foütre, de farmer comme un malade pour rassembler les centaines de millions nécessaires pour trouver que 60 millions c'est "pas cher". Perso un build entier de perso me coûte moins, et pourtant je vise le pvp