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I'm not in one of the 3 french SG's involved, but my empathy defender, Pr Tom, is ready to help any team who will invite him ! Even damn English people, as long as they can bring me Guinness
(For English people who may need me, I'm a quite experienced PvP Empath defender whose favourite food during matchs is BFs)
(TS available but with a pure froggy spelling)
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Qu'en pensez-vous après quelques semaines d'utilisation ?
Voilà le débat est ouvert...
1er intervenant : moi
J'ai tendance à les trouver nuls. Sur l'ensemble des rerolls que j'ai fait, toutes origines différentes pour les tester, je ne les utilise plus au-delà du 4ème niveau. Je trouve qu'ils ne font pas assez de dommages, consomment beaucoup d'endurance et ont des effets secondaires très limités dans le temps, en plus d'avoir une précision horrible et une portée médiocre par rapport aux autres attaques à distance. C'est bien simple, je préfère compléter ma chaîne d'attaque avec le coup de poing plutôt qu'avec eux, quitte à avoir un trou, j'"oublie" qu'ils sont disponibles pour compléter ma chaîne d'attaque. Certes, il ne fallait pas rendre le début du jeu trop facile, mais je trouve que c'est de l'énergie dépensée pour rien (bien d'autres choses sont plus prioritaires, comme par exemple ne pas être obligé d'aller voir Wincott aux Crevasses comme mission du 2ème contact). -
I'm just making a new 'troller, Fire/Sonic. It's only built for the post-32 efficiency.
What I want to make is create my Fire Imps, protect them with the sonic barriers, clarity, putting the -RES toggle on one of them and using the most possible other -RES power in the sonic set, doing some control even... What do you think of this in terms of Imps survivability and killing possibilities ?
It seems very good to me, but maybe I'm missing something ? -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
The pet itself is intangible all the time.
[/ QUOTE ]
Not sure at all, I remember I can target it in PvP and even doing some damage to it... -
Thinhs have changed quite a lot since I3 for controllers abilities to lock big packs of mobs.
I would say they are all equal, regardless of the secondary. Nerfs on all trollers but illusionists made illusionists shine in mobs locking, although they were the most damaging ones.
Because spectral terror didn't see its recharge nerfed, illusionist have now 2 pack "holds" they can alternate to have a perma lock : PA and ST. Except for Nemesis, who have an inherent fear resistance.
They were underperforming in this sector before nerfs, now they are on par with other controllers. And since Fire, Ice, and Earth are pretty similar in their abilities, since Mind is a particular powerset (sleep is a half hold, confusion is a hold), there are no significant differences between them.
Maybe Gravity until Sing's is under the other powersets. But when he takes his pet, he is also a master locker.
What makes the difference between all of them is damage imho. And for that, illusion > mind > fire > ice, earth > gravity...
... And I almost forgot the most important : the graphics(Earth are the best for me ^^)
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Mine is :
- 3 recharge
- 3 defence
- 2 to hit buffs
... because I have a HO in it -
De même, l'efficacité de certains pouvoirs auxiliaires changent selon le personnage qui les prend.
Ainsi en est-il de Sport de Combat dont les pouvoirs de protection avantagent ravageurs et tanks, tandis que Commandement booste plus défenseurs et contrôleurs.
(Dis La Clef, je t'imite bien ?) (rêve de son idole stylistique la nuit
)
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Tout dépend de ce que tu veux faire :
- Solo : Illu/emp >>>>>>>>>>> Empathie/n'importe quoi (c'est devenu impossible de soloter en temps normal, même du vert si on bâ[censored] son empath dans une optique groupe).
- PvP : on préfèrera toujours grouper un contrô que son équivalent défenseur, sauf lorsque les conditions sont stringentes, style 5UPER où il faut un AT de chaque ou duels en équipe planifiés. C'est triste mais c'est malheureusement comme ça
- Protection du groupe : le contrôleur le fait actuellement mieux que le défenseur, quelques soient les spécialités de l'un ou de l'autre
- Accélerer le jeu de son équipe : voilà le vrai travail du défenseur, sur lequel le contrô ne peut pas le battre !
- Sauver son groupe d'une mort certaine : défenseur >>> contrôleur. -
Puis-je venir avec mon contrôleur lvl 39 ? C'est un illusions/bulles, donc je peux tanker et taper avec ^^ (essaie de se faire mousser)
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The little KB bubble (not force bubble) around you seems to interrupt stalkers, even if they have Acrobatics.
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Savoir aussi qu'une mission chrono échouée donne, dans la plupart des cas, un peu d'expérience. Utile par exemple quand on est lvl 49 avec que des vieilles missions (genre Pr Tom) parce qu'on ne peut pas les faire tout seul, on fait tourner le compteur pendant qu'on fait d'autres missions et on récupère un poil d'xp en plus à la fin du compteur (généralement entre 1/6 et 1/4 de barre d'xp, pas plus).
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Un très grand bravo à Popytek pour son organisation, un très grand bravo à mes coéquipiers pour leur tenue exemplaire
2 victoires sur 2 raids : oui, je sais, je suis trop fort, arrêtez avec les fleurs, merci(il me dit qu'il voit pas le rapport
)
Juste déçu que notre team leader que j'ai du remplacer au pied levé, PWR-Brice, n'ait pu être avec nous
Pour le prochain raid, je tiens à signaler notre équipe de déf mixtes empathie/radiation/cinétique a très bien tourné, les buffs étant très complémentaires les uns des autres. Résultat, à la fin, je perma-immobilisais Hamidon en boucle (le pouvoir se rechargeait aussi vite que son exécution) grâce à pointe de vitesse, hypermétabolisme et autres poussée d'adrénaline. Donc, franchement, je redemande la même équipe pour le prochain raid -
Popy a dit qu'il ne l'avait pas vu dans the Hive ce matin sur le channel fr...
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Pr Tom, radiologue lvl 50 (défenseur empathie/radiation) est prêt pour te servir PopyteK. Sous les ordres de Pharmacienne, j'étais là quand Hamidon était tombé pour la première fois, je serai là sous tes ordres quand il tombera pour la deuxième fois !
Je suis en tout cas à disposition pour tout ce que tu désires :
- te maintenir en vie, toi le tankeur fou
- être intégré à l'équipe de holds (pouvoir épique)
- être un des team leaders de défenseurs empathie (s'il t'en manque toujours 2)
- faire le viseur (non je déconne ^^)
Et si on fait tomber la grosse gelée, tournée générale de Guinness pour tout le monde ! -
Ca c'est parce que tu as tellement de défense que les mobs n'arrivent même plus à te toucher et donc c'est comme si tu étais invisible. Neeeeeerrrrrfffff on you, Tank Glace !!
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Yes, I agree with the TK less resisted than TP foe. But who can take this power ? Mind trollers, mind dominators and psy epic defenders. TP Foe ? Anyone can have it from the lvl 6 to lvl 50. So it occurs a lot more often...
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De la part de CuppaJo (un dév) sur les forums US :
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Issue 7 - Tentative plan for releasing the "Feature Update" to the website is mid February - so you might as well settle in for about a month of waiting unless a dev decides to drop some hints.
Of course you already know I7 includes 40-50 content for CoV, and as with every update more art updates, missions, and quality of life features. The other items in I7 will be revealed when we get the Feature Update.
[/ QUOTE ]
Tentative de traduction :
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Episode 7 - La fonction "Feature Update" (information sur les mises à jour du jeu) sur le site officiel est prévue pour mi-février. Donc, vous devriez vous préparer à un mois d'attente à moins qu'un dév décide de lâcher quelques informations.
Et bien sûr vous savez déjà que l'Episode 7 inclut le contenu 40-50 de CoV et comme pour toute mise à jour, plus de nouveautés artistiques (graphiques), pour les missions et pour la qualité de vie. Les autres points de l'I7 seront dévoilés quand la fonction Feature Update sera installée
[/ QUOTE ]
Donc, en gros, on ronge notre frein en attendant mi-février, en espérant que leur "Feature Update" sera bien mise en place à ce moment-là (l'industrie des jeux vidéo et les délais, hein). Donc pas d'infos sur l'I7 avant la mi-février ==> I7 début mars ?
J'ai bien peur que le manque actuel et flagrant de contenu de CoV (déjà un des reproches -injustifiés à mon avis- fait à CoH, beaucoup plus complet) ne pousse les nouveaux joueurs qui n'ont acheté que CoV à aller voir sous d'autres cieux (mars, sortie de nombreux MMOs concurrents a priori), avec une update aussi tardive. -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
It was great fun starting the TP process and pre-loading total focus so I could bash them before they could react
[/ QUOTE ]
It may have been great fun for you but not at all for your victims. This power/tactic/combo/whatever you want is the less resisted in the whole game. Only highest values of defense or a kinetic can protect you from it. And if you're a squishy (blaster/defender/corruptor/dominator/some controllers), even if u scream through TS the first second you see the animation, you're already dead. This power really needs to be fixed, maybe by increasing the number of buffs protecting from it or by severly decreasing its precision...
Most of people on the boards are good PvP players, who will know how to use different strategies but IG players who just read the guides halfway will have a very less efficient adaptation, I hope. For example, we did a massive battle in SC on Vigilance, I came with my defender, did a pick-up group (no try to optimize anything, it was just for the big big battle) so no kinetics. I was tp'ed all evening longEven, once, I was tp'ed in a group, ready to kill me by a very fair 5 vs 1, but another group tp'ed me right away, and another one, it was tp foe killing robbery
(this example just to show how narrow-minded are people using this tactic in massive battles)
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Can someone confirm that Force Bolt is a 100 % random detoggle ? When I was doing tests, it seems, for my friend, he has always 1 toggle-drop but a random one. Is it true ?
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For TG's TP foe tactic in containers and for stormies and for overhiding abilities of stalkers (AS is doing the just right damage for me) and for telekinesis :
It's unfair. But I won't ever blame anybody who uses these methods. It's up to the devs to balance these methods. These 4 or 5 combos/powers are clearly some exploits in PvP, but it's devs' mistake, not players'. Now, I hope it will be addressed soon, but I don't see it coming, what a pity ! Because, for most of people who use these methods, they don't know how to use alternatives... -
I'm just disappointed by the duration of detention field in PvP. I've made some test with a friend and it seems to last only 10 seconds, whereas in PvE, it lasts a lot longer :/
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[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
And last point, don't compare the novae, they are totally useless for an empathy defender.
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Totally useless? Why?
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Because I've got a no fun vision of empathy defenders, I'm from the old school and I consider that you should be able anytime to save your team's life. And if you use your nova, going ooe all a sudden and it misses so everyone is slowly dying, where is your blue bar, to make your job ?
It's a really fun power but it doesn't fit very well to my concept of empathy "keep on buffing, always ready to help my teammmate, the less aggro possible on me". -
Energy seems better to me for an empathy defender than radiation.
Radiation : 2 powers only worth taking :
- Irradiate : huge defdebuff (about 35 % with 3 slots in it)
- Cosmic burst : high damage and mag 3 or 4 disorient.
Anything else is useless, because the defdebuffs are way too small (aroud 5% for each other power, you're not a BS scrapper, aren't you) or too little damage (because of ED). Maybe the cone could be interesting because it's a cone and because the KB occurs around 25 % in PvE, maybe 50 % in PvP.
Energy is not at all a lot better but the KB secondary effect overall seems more intersting to me and more likely to appear than the mediocre debuffs of radiation. Moreover it has better damage.
But still they are far away from dark and psi secondaries for an empathy guy. And last point, don't compare the novae, they are totally useless for an empathy defender. -
Even as a defender and as a controller in Warburg, I really don't want to see Stalkers nerfed for their AS or critics part.
But there's one thing which seems unfair to me : they have mezz protection. Something a blaster will always dream of. Remove their mezz protection in PvP. In PvE, it's needed, I understand but in PvP, how on earth can u stop a SuperJumping or Teleporting Stalker with the hit and run tactic ?
- You cannot slow him (SJ and TP aren't affected by snow rain for example)
- You cannot hold, immobilize him (mezz protection)
- You can follow him for the first 200 meters and then they disappear, because by doing this chase, you're too far away from your teammates so you lose tactics benefice.
Another problem is the utility of Leadership power pool. Before PvP, it would never strike the mind of any tanker, scrapper or blaster to take it because of the endurance cost too high for the little benefits. Now, every AT takes it, not for its first goal but for all its secondary effects :
- + Perception
- Taunt resist
- Fear resist.
There's a problem underlying here. Yet, I dunno know how to solve it but a powerpool shouldn't be necessary to PvP. -
Je vais voir si je peux en être, le seul qui fut victorieux à ce jour fut le seul auquel j'ai participé !
(il me dit qu'il voit pas le rapport)
Quoiqu'il en soit et plus sérieusement, penses-tu cependant qu'après le nerf de l'I6 et connaissant la répartition actuelle des classes sur Vigilance, qui n'a guère changé, ce soit encore possible ou qu'il ne faille pas changer un peu la tactique ?
Par exemple, l'armée fantôme (pets illu) n'est plus permanente ==> à moins de faire travailler des défenseurs ou contrô rad pour les assister et les re-rendre perma.
De même, on risque d'avoir un déficit en puissance de feu, par rapport à ce qu'on a connu.
Les défenseurs empathie sont beaucoup moins efficaces qu'ils ne l'étaient, que ce soit dans le secteur du heal pur, mais aussi du regen santé et endu.
Niveau tanking et hold d'Hamidon, ça je sais qu'on peut assurer, il n'y a pas eu suffisamment de nerf de ce côté-là. C'est plus pour la phase mitochondries que ça pose problème amha.