Sitriel

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  1. Im Zweifelsfall kann man ja einfach mal SG-Mitglieder oder sonstige Bekannte in Sharkhead bzw. St. Martial anschnacken, ob einer von denen gerade Missis von Lorenz Ansaldo bzw. Hard Luck macht und Dich zu der Abzeichenmissi mitnimmt.
    Und Hüter des Kristalls ist - wenn ich mich recht erinnere - ja eh die Belohnung für die Strikeforce in St. Martial, von daher ist das Level da ja auch kein Problem.
  2. Gutes Beispiel... auch, wenn man mir die Kombination Robe/Pfeile wahrscheinlich mit einem schweren Hammer in den Schädel hämmern müßte.
  3. Wie anspruchsvoll oder anspruchslos die Kämpfe werden, hängt in erster Linie davon ab, auf welchem Schwierigkeitsgrad und mit welchem AT man unterwegs ist.
    Gegen leichte Gegner ist es eigentlich für alle ATs ein munteres Knöpfedrücken in mehr oder weniger beliebiger Reihenfolge. Gegen schwere Gegner kann die Auswahl der richtigen Kraft zur richtigen Zeit schon eine Menge ausmachen.
    Daß man tatsächlich Kräfte des Gegners "kontert" oder so kommt zwar nicht direkt vor, aber wenn man nicht gerade einen reinen Damage-Char spielt, kann man sich und dem Team eine Menge Sorgen ersparen, wenn man wirklich genau weiß, was man wann zu tun hat um a) das Team am Leben zu erhalten und b) die Gegner effizient zu neutralisieren.
    Und selbst für reine Damage-Chars kann oft genug die Auswahl des richtigen Ziels den Unterschied ausmachen zwischen einem schnellen Sieg und einem Wipe.
  4. Yeah, /rad and /kin are both great sets if you don´t mind fighting toe to toe with you enemies (with /kin being my absolute favourite set). Later in the game you will find that it´s the enemies who don´t want to go toe to toe anymore...
    If you want to go the safer (i.e. more distant) route you can pick any of the other sets that might fit your concept. I think /thermal and /sonic are both quite nice in teams while /dark helps you in any situation.
  5. Although I doubt that dominators outdamage most corruptors during domination... uhmmm, ok, I have seen some corruptors with really crappy damage output... ok, I don´t doubt that they outdamage many corruptors and I must truly second your point of view.
    It is true that some dominator builds are more control-heavy than others, but even they have a very different playstyle from controllers if they want to use their abilities for optimum effect.
  6. If it really comes down to the question "snipe or water spout" the answer is quite simple: Take Mako´s water spout. This power may knock enemies out of your cones... but let´s be honest: When you need that water spout you are most likely in no situation to line up enemies for a close combat cone anyway. And this whirly baby can save your six, while you will find that the snipe animation lasts ages (double the time of blaster/corruptor snipe) and the damage is quite underwhelming.
    So, if you are in a situation like me, and Ghost Widow and Captain Mako likewise fit your concept, do yourself a favour and pick Mako. You won´t regret it.
  7. Sitriel

    MM f?r PvP

    Gute Entscheidung. Akrobatik ist wirklich nur was für Leute, die einerseits viel Aggro ziehen, für die Schweben andererseits keine Option ist (z.B. Nahkampf-ATs ohne KB-Schutz). Auf den typischen MM trifft weder das eine noch das andere zu.
  8. Sitriel

    Ar/Ice Concepts

    Hey, don´t neglect the opportunities for unique character background concepts. You could build a hero who sells ice cream by day and saves the world by night or Santa Claus who is fed up with naughty children or a yeti with a machine gun or...
  9. Well... Knockup/-down is always cool, but I find knockback very situational. It heavily depends on the team setup. When I play one of my nukers or brutes I almost have tears in my eyes when there are knockbackers around...
    And I think many have been in a team with a knockback-happy fool at least once. It´s astonishing how much aggro these guys can accumulate when they start what I call "spawn bowling"...
  10. The choice of an ideal solo corruptor heavily depends on your level of sanity. If you´re just a normal guy looking for some solo fun, I would recommend /Rad or /Dark in that order. Both have quite some powers useful for a team or a single player.
    If you are totally insane there is only one thing you can do: take kinetics. It´s utter madness and you will have to wait some time to really shine, but you will rock.
  11. According to my experience Mind/Psi soloes just fine. During the first levels Mind Control has to deal the majority of your damage, but later on Psi catches up. The fact that most enemies can be my "pets" also helps a lot.
    There was a time period during the 20s when EB fights could be quite lengthy, but with that much control there really isn´t much they can do against you. Well, EBs with ranged knockback had a chance of breaking Telekinesis before I could stack magnitude on them, but I guess there has to be some challenge...
  12. Ist so ähnlich auch mein Rezept (obwohl "Stuck" dafür noch nie nötig war).
    Petition (Höflich + Informativ) = Schnelle Hilfe
    Wenn der Platz nicht reicht, schubse ich die restlichen Infos, die ich für wichtig halte, per mail hinerher, sobald ich diese erste Antwortmail vom Support bekommen habe.
  13. Sitriel

    Ok help me here.

    Fly + Air Sup is always nice for a brute.
    However, I stick to Hover + Teleport concept-wise.
  14. A speedster with sonic boom? Nice concept. I like heroes/villains with power choices based on concept rather than powerplay... and sometimes you might find out that your concept build works just nicely.
    My kinetic Corruptor happened to get sonic attacks because I found some interesting chinese legends as I was looking for a good name. (I wildly mixed those for my background story. )
    And one text was referring to Ying Long as "Echo Dragon", so I think I chose the obvious...
  15. Sitriel

    1st Henchmen

    Yeah, I second that. And pleeeease do buff them. Fully equipped tier 1 bots blast the snot out of tightly packed groups of enemies with their energy auto-fire. This way you pack a heavy load of alpha strike. An orange-red CoT spawn dropping dead in 3 seconds truly is a sight to behold.
  16. Sitriel

    Dark Armor

    Well, for me Dark is not a res based set but a fear based set with some res thrown in.
  17. I have tried some stalker builds and I must say I like dark/dark very much. I can´t stand stalkers with EM, because pink pom poms just don´t look very stalker-like to me. Yes, the damage output is very good, but... but... Aw, hell!
    Dark melee never looked so good when I tried it out on a brute, but I think it is just this whole stalker-thing with AS and stuff that makes it work.
  18. Das entspricht auch meinen Erfahrungen. Zuletzt war mir das Ausrotter-Abzeichen durch die Lappen gegangen, weil ich diesen häßlichen Vogel Kit´Vul natürlich genau in dem Moment mit einer KB-Attacke getroffen habe, als er meinte, seine Mama würde ihn zum Essen rufen.
    Die Mission war dann gescheitert, aber ich hab sie nicht abgegeben, sondern den Support angeschrieben. Eine gute halbe Stunde und eine erläuternde email später tauchte GM Klaus in meinem Chatfenster auf und *bling* hatte ich eine erfolgreich abgeschlossene Missi und ein Abzeichen mehr.
  19. Das ist mir mit meinem Beherrscher glücklicherweise erspart geblieben. Dafür sind mir zig Kontakte entgangen, weil ich auf die wichtigen Badge-Kontakte und die TFs gegangen bin.
  20. Jaaa, weiter so!
    Funktioniert übrigens auch mit: Wann kommt I8?
    *squish*
    Oi, das war häßlich...
  21. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort zu::[/color]<hr />
    Ansonsten kann es rein theoretisch passieren,daß Spieler durch den gemeinsamen Abschluss plötzlich ohne eigene Missionen dastehen (passiert auch so schon oftmals im hohen 30er-Bereich).

    [/ QUOTE ]
    Wenn das der Fehler ist, den ich meine, kann man den aber glücklicherweise wieder beheben, indem man seine alten Kontakte nochmal anruft und eventuell ein paar (wahrscheinlich inzwischen graue) Missionsstränge abschließt.
  22. That sounds like perma damage cap for my kinetic corruptor.
  23. That´s exactly the point. As a corruptor you can really shine if you blend your primary and secondary well.
    As a sonic/kin I debuff like crazy while buffing myself and my teammates. It would be truly stupid to forego such possibilities for bad&lt;bleep!&gt; damage dealing. With hasten, syphon speed, transfusion and transference there are green and blue circles everywhere... together with happy brutes and endurance-less opponents. And as long as there are enemies around there is always a fulcrum shift in effect, and speeded sonic attacks ruin enemies´ res...
    Well, I have to play like a crack addict to use this build´s full potential, but I sure have a lot of fun.
    So, it makes me a little bit sad if I see a corrupter concentrating to much on one side of the deal, playing a weaker blaster or a scourge-wasting heal-bot. There can be so much synergy between a corruptor´s powersets...
  24. Also, ich hab manchmal schon den Eindruck, daß die nur herumsitzen und auf Mails von mir warten, so schnell, wie die mir bei meinen Fragen und Problemen weiterhelfen.
    Vielleicht bin ich aber auch Premium-Kunde oder sowas...
  25. Hatte leider auf dem Liveserver auch noch kein Glück mit den Helden.
    Auf dem Testserver ist uns in einem Team mit vier 40ern mal Infernal begegnet. War ein ziemlich einseitiges Gemetzel, aber als Schurke darf man ja auch mal wehrlose Opfer zusammenknüppeln. Ich bin mir ziemlich sicher, daß er am Schluß nach seiner Mama gerufen hat, aber Lilitu ist dann doch nicht mehr aufgetaucht.