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schneller? außer wenn eine omi da steht dauert es immer länger.
wer morgens einkauft ist auch selber schuld...dann gehen meistens die rentner einkaufen.
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Gratulation, du hast die geheime Identität von Targonas aufgedeckt: Er ist die Oma, die immer zwei Plätze vor dir in der Schlange steht und mühsam jeden Cent einzeln aus dem Portemonnaie pult.
Außerdem gehen die Rentner bei uns immer am späten Nachmittag oder am Abend einkaufen. Sonst lohnt das Blockieren der Kasse doch gar nicht! -
Meist reicht eine Million (oder für Kostümfetischisten zwei) als Kickstart. Spätestens ab Level 30 sollte ein Toon sich aber selbst finanzieren können... sonst hieße das, daß er wahrscheinlich noch häufiger beim Schneider ist als ich und das bekommen nicht so viele hin. (Ich hab Sunstar ja im Verdacht, aber das müßte man mal statistisch überprüfen.
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Yup, will ich. Schau mal hier auf die rechte Bildseite. Da siehst du ein paar Kostüm-Screenies mit den neuen Teilen. HABEN MUSS!
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Irgendwie verstehe ich jetzt das Problem nicht. Die Sachen, die man durch den Kauf der Box bzw. den Online-Erwerb des Bonus-Keys bekommt, sind spieltechnisch ohne echte Auswirkungen, also nicht zu vergleichen mit kaufbarem "Item-Drop-Bonus" etc. Wer die Boni gerne haben möchte, bekommt sie so billiger, alle anderen verzichten damit auf herzlich wenig.
Die Prestige-Kraft, die du meinst, ist auch keine "echte" Travelpower ab Level 1 sondern ein Travel-Power-Booster, der jeweils für eine kurze Zeit aktiviert werden kann. (Kürzt also längere Reisezeiten z.B. im Nerva Archipel oder in Independence Port etwas ab.
Wer also die Boni der neuen Box dazukauft ist seinen Kollegen also nicht großartig überlegen, sondern hat z.B. durch die Bonus-Kostümoptionen einfach ein paar mehr Möglichkeiten in Bezug auf Style.
Ich verstehe nicht, wie man sich darüber aufregen kann, daß man so eine Möglichkeit bekommt. Wer´s nicht haben will, muß es nicht haben und ist damit konkurrenzmäßig überhaupt nicht benachteiligt.
Und was dein Zugucken, wie neuere Spieler bessere Goodies bekommen als du, angeht: Darum geht´s doch gerade. Du findest die Goodies sooo gut. Dann hol sie dir. Ich habe mir für CoV auch die PreOrder- und die Special-Edition gekauft, weil ich alle Boni haben wollte. Ich hätte mir auch jetzt den Doppelpack gekauft. Darum bin ich verdammt dankbar, daß ich mir das jetzt sparen kann. -
Der SG-Modus ist auch erst verfügbar, wenn du in einer Supergruppe bist (logischerweise).
Positiv: Die Supergruppe erhält Prestige und kann dafür schnuckelige Sachen in die Basis stellen. Bestimmte Abzeichen, die der SG und ihren Mitgliedern helfen, kann man nur im SG-Modus sammeln. Wenn die SG (wenn´s denn so weit ist) über Items of Power verfügt, profitiert man von deren Boni nur im SG-Modus.
Negativ: Ab Level 25 gibt´s weniger, ab Level 35 gar keine Verrufenheit/Einfluß mehr, solange man im SG-Modus spielt.
Und die Preisunterschiede für verschiedene Läden gibt es nur beim Verkaufen. Für das Kaufen gibt es nur eine große Sparregel: Kaufe deine Verbesserungen nienienienieniemals bei einem Kontakt. Die Vögel ziehen dich übern Tisch. -
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4. Das Geld (Einfluss/Verrufenheit) verdienst du automatisch beim Gegner verhaften/töten und beim beenden von Missionen. Solltest du im SG-Modus sein, wird dein verdientes Geld zugunsten der SG-Prestige ab ... imho Lv24 immer weniger
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Konkreter: Ab Level 25 wird die erhaltene Verrufenheit im SG-Modus prozentual mit jedem neuen Level weniger. Bei Level 35 ist schließlich der Punkt erreicht, wo man im SG-Modus nur noch Prestige sammelt und keine Verrufenheit bzw. Einfluß (je nach Religionszugehörigkeit) mehr bekommt.
Bei DO- und SO-Verbesserungen lohnt sich der Verkauf beim richtigen Händler, das heißt, bei dem, wo man diese auch käuflich erwerben kann (z.B. Natur/Magie-DOs beim Natur- oder beim Magie-Laden). Der Verkauf der gefundenen DOs bzw. SOs kann einem einen schicken Zusatzgewinn ermöglichen. -
The ToF/Placate combo is VERY useful. Placate does not break ToF, but it will still have it´s effect.
So, the feared opponent will do his "Huh? What?" animation and resume trembling afterwards (except if the fear duration is over of course). This way he will not run around but will patiently wait for you to AS him. -
Well, in the end it all comes down to playstyle, but if you want to do PvE and PvP I would suggest taking Super Strength or Energy Melee from my experience. Both pack quite a punch.
On the defensive side I find Invulnerability to be quite good for almost anything. Stone Armor is only advisable if you have access to a personal kinetic, otherwise it´s just un-brutish. -
The transcript is - as I said - borked beyond belief concerning the kheldian point.
I heard the whole thing and can assure you that Positron did indeed talk about two separate types of Kheldian: The Nictus as carbon-copy of a Warshade and one other which will be quite similar to a Peacebringer, but with a few tweaks to make it more evilish. -
Problem with /traps is that it is too passive for almost anything other than base defense. In normal circumstances by the time the /traps corruptor has his tools set up the /kin, /dark and /rad corruptors have killed anything that could step onto them and moved to the next spawn.
(On top of that the terms "Dark Misma" and "damage" are mutually exclusive.)
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Joa, aber das kann´s ja nicht sein. Von Grandville aus wird man auch z.B. nach Cap au Diable geschickt und das bekommt keine so großzügige Level-Einstufung.
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Vitiotmaps ist klasse. Aber die Levelangaben zu einigen CoV-Zonen muß ich nicht verstehen...
Sharkhead von 25-40? Weder die Unter- noch die Obergrenze ergeben für mich irgendeinen Sinn. Ab Level 25 wuselt man ein bißchen zwischen Shark und Nerva hin und her und nach Level 30 ist Sharkhead definitiv Geschichte. Daß man im Rahmen des einen oder anderen Auftrags aus Nerva oder St. Martial auch mal wieder nach Shark kommt, passiert natürlich, aber das selbe könnte man auch von Cap au Diable oder sogar Mercy Island behaupten. -
Oder ganz kurz auf den Punkt gebracht: Die Information, daß Shark erst ab Level 25 ist, ist falsch.
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Well, my favourites are ice/rad, fire/dark and anything/kin. I really enjoy playing my sonic/kin. He is a noisy AV-Killer!
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Yup. Jetzt fehlt mir nur noch die Möglichkeit, zusätzliche Char-Slots dazuzukaufen.
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Since I am in a generous mood... yeah, I will let that count.
It just makes my heart bleed when I see something that powerful as speed boost unused... It´s a little bit like denying the rest of the team that small glimpse of the insane speed you are able to reach with hasten and multiple stacked syphon speeds. -
Na klar... aus völlig uneigennützigen und vor allem hochgradig heldenhaften Motiven natürlich!
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Oh, that´s why it is one of the most important jobs of a tank is to assess the situation. There are few thing more boring than watching (or not even watching) the tank run around through multiple rooms just to amass a nice herd. (This is by far less efficient than boring.)
In many cases all a good tank (in this case that means: fast aggro-grabber) has to ask for is to be allowed to run in first. Not too boring for the rest of the team to stand back for two to three seconds, I guess.
But in some cases it´s just too alluring to herd a little bit, like when there is a large room full of mobs with a nice corner to pull them around.
So, sometimes efficiency and fun are not mutually exclusive depending (among other things) on the tank being either an intelligent/experienced player or a one-trick-pony. -
Das ist einer der Vorteile, den man als Frau hat: Mit einem großen starken Pfadfinder ist für alles gesorgt.
Als Mann steht man da ziemlich **** da.
"Nehm ich nun den großen starken Pfadfinder mit nach Perez Park oder lieber doch die kleine niedliche Pfadfinderin?"
Nach angestrengtem Überlegen in dessen Verlauf das Blut ständig zwischen verschiedensten Körperregionen hin- und hergepumpt wird:
"Aaaaah, was soll´s... Ich nehm´ das kleine Schnuckelchen mit."
Ein breites Grinsen huscht über das Gesicht des Leereschlächters... -
I didn´t have any problems with my resistance-based dark/dark stalker so far in mayhem missions... except that one in Steel Canyon where a bug caused the Longbow spawn just before entering the bank to grow from the normal two opponents to the astonishing sight of one flamethrower and twenty-four(!) eagles (four groups, each consisting of six eagles, all auto-aggroed on my poor self).
But it´s true: Your survivability in a mayhem mission increases greatly as soon as you get Placate. Besides that it´s a question of powers taken and if you know the art of repeatedly critting from hide. -
I guess many would have found this too lame and, honestly, I don´t see why they should be 100% the same power-wise.
They way I see many non-technological superpowers it is so that a hero can manipulate fire and can thus learn the art of hurling great balls of fire at his enemies. A different but less heroic person might have the same type of power (He can manipulate fire.), but may use it for totally different causes... like becoming the greates BBQ-chef in the world. The fire blaster might be able to fry sausages with his powers, too, but it is unlikely that he will use it ingame, so it is not implemented as a power-choice.
So, natural Kheldians don´t have the power to throw bolts of energy at their opponents, the power to heal themselves and others etc. That would be like using magical spells and the way I see it Kheldian powers are nothing like that. Instead they have the power to manipulate positive energy. So a Kheldian with an evil mindset might use this power for different effects. For example he might choose to not learn to heal others but to use his energy to overload his opponent´s senses and thereby blinding him. -
Exactly. That way it is a whole different ballgame if it is a decent tank demanding more attention by the healer or if it is a scrapper wanting a private healer who on the other hand doesn´t care for all the stray aggro he caused by running through two spawns to get to that boss he wants to fight.
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Uuuhm, not really. If the tanker is really good at grabbing aggro (like that fire tanker I used to team with) he will need a dedicated healer, because if he goes down there will be stray aggro galore which - in most cases - is not fun for anyone.
On the other hand if he does have a dedicated healer behing him he can keep the aggro of more mobs (without dying himself) making AoEs more efficient and speeding things up, thus increasing the fun for most players. Boom-tactics work considerably better with this kind of setup. -
Well, I guess this is entirely possible. In fact, I would be quite surprised if all those Warshades stayed on the heroes´ side of things for good. Some may have found out that being a hero is not that rewarding after all and would have tried other ways of life.
But if we look at the numbers and probabilities we might see that the number of Kheldians going from natural Kheldian to EVIL Nictus to Good Warshade to evil Warshade can not be that overwhelming.
All Warshades are former Nicti and if we reasonably assume that the number of deserters (Warshades) is significantly smaller than the number of "true" Nicti (They once made a conscious choice to be EVIL after all.) we will probably always have more Nicti than Warshades. So we have a relatively small pool of Warshades from which criminal Warshades might arise who are just evil and not EVIL enough to join the Nictus fraction again.
After these reasonable assumptions we see the following strength in numbers:
Nicti > Hero-Warshades > Villain-Warshades
and Nicti >> Villain-Warshades
Seeing this I would say that the large majority of Dark Novas and Black Dwarfs encountered by heroes are Nicti and only a small portion may be Warshades gone rogue.
And concerning CoV I see plenty of space for things like true Nicti. Of course there is a difference between striving for wealth and power and working towards enslaving the human race, but I don´t think those two goals are mutually exclusive if we talk about villainous inhabitants of a whole archipelago. There are villains who are just in it for the money, some others want domination over a part or all of humanity (although some may use strange strategies in their pursuits) and from there it is only one step further to Nictus "All your base are belong to us".
Sure, the majority of villains is evil rather than EVIL, but that does not deny the presence of EVIL beings. -
When I read your view of kinetic powers I seriously have to ask myself if kinetic was a good choice for your secondary. Kinetic is mediocre at best when you don´t use it in a way that defines your toon.
There are many secondary powersets that work well when they are treated as secondary, but kinetics is a religion.