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Echange deg/portée + -pré/-def/pré contre 1 pré/contrainte.
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Ce qui ne change pas grand chose au sens, c'est les 35-40 où beaucoup de gens (pas moi!) se plaignent du manque de contenu, je ne pense pas que les devs soient à ce point à l'écart de ce que disent les joueurs pour ajouter du contenu au 45-50 à peine un épisode après le refondement du raid hamidon, l'ajout de la STF, et l'apparition des inventions (qui donneront lieu pour certains joueurs 50 à quelques mois de collectionnite aïgue), alors que les 35-40 semblent creux à certains depuis l'épisode 0.
... Ah, qui est-ce que je trompe, on a bien eu une assurance que les contrôleurs ne seraient pas inutiles à la STF, à la dernière interview de Positron.
Blague mise-à-part, j'irais même jusqu'à parier un HO (!) sur les 35-40, entre les assurances répétées que les joueurs qui avaient un 50 représentaient une minorité de la population et tous ces ajouts pour les 50, m'étonnerait qu'on en voit encore juste après.
Mais un HO deg/portée. -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Issue 10 will focus on a level range that you guys have been clamoring about for a while.
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~(L'épisode 10 se concentrera sur une tranche de niveaux vigoureusement contestée depuis longtemps.)
Cette citation concerne sans doute les niveaux 35-40, qui sont décriés pour leur manque de contenu.
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Ben ca c'est une bonne idée de regrouper pleins de joueurs de nationalités différentes sur le même serveur. Par contre, sur un seul serveur ? J'aimerais bien voir la bête
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Dans son discours, c'est plutôt un "si je pouvais faire absolument n'importe quoi, le truc le plus techniquement difficile que j'implanterais, ça serait ça". Ni une promesse ni un projet, dans l'état actuel. -
Echange
+def/+pré/éco endu
Cherche
-def/-pré/éco endu
! -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Yep well done Liz and co even if we (the other team) were cheated he he Im pretty sure that must be a record time, on EU servers anyway.
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52mn was the record on Vigilance back in I7. In I8 we got it down to 47mn, and some other teams might have beat that since.
All of this without temps of course, easy to do lower than 40mn if you use shivans/nukes. I've heard of 30-35mn US runs but they don't add the time they spent doing their shivans/nukes... -
1) L'aura tient 16 ennemis en permanence sans requérir d'action particulière à part un bon positionnement et une mobilité parfaite.
La provoc ne touche que 5 ennemis et a une animation.
L'aura permet largement à elle seule de tenir l'aggro, la provoc non.
L'aura+provoc est la meilleure solution pour tenir tout l'aggro, tout le temps, mais tenir tout l'aggro tout le temps est inutile si le reste du groupe dispose d'un clavier, d'un souris, d'au moins une main avec au moins trois ou quatre doigts pour jouer, et d'un cerveau en état de fonctionnement.
2) Les pulls sont inutiles. Point.
Tout groupe pullant, hors d'une situation exceptionnelle, est une perte de temps. Tout le monde n'a pas 800 heures à passer pour aller du 1 au 50. -
Les héros ont des missions commando = Task force = TF
Les vilains ont des missions d'assaut = Strike force = SF
RSF = Recluse's Strike Force = mission d'assaut de Recluse.
STF = Statesman's Task Force = mission commando de Statesman.
Ceux qui continueront d'utiliser RTF et SSF recevront la malédiction vaudou du farmeur, qui consiste à recevoir des deg/portée sur 99% de ses HO. Merci de votre compréhension. -
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Bah en fait, on cherche pas de bouc émissaire je crois ^^
Juste qu'il faut retenir la lecon, et ne pas refaire la même erreur une deuxième fois, que ca soit au niveau des missiles ou des DD qui sont venus attaquer, le lag est notre pire ennemi
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Pas mieux.
Y'a pas de désir de pointer quelqu'un du doigt (personne n'a cité de nom), juste d'identifier et de discuter de la cause de l'échec ; plus les gens seront conscients de la façon dont le raid fonctionne, moins on verra de boulettes.
Que ça marche ou que ça rate, c'est de toute façon un plaisir ces raids à 40-50 en fluidité totale. -
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Après on peut toujours chercher un responsable au lag pour vous faire plaisirs, mais il n'en est surement pas le fautif ^^
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Euh bah si.
Des gens qui immo tranquillement : 0 lag, 0 problèmes de ciblage, la vie d'hamidon qui descend.
Des gens qui viennent attaquer et dépassent le cap des 75 (?) cibles qu'on peut avoir à l'écran à la fois : perte de ciblage d'hamidon.
Des gens qui lancent des missiles : lag.
Quand A est positif et A+B est négatif, y'a pas besoin d'avoir fait maths sup' pour savoir que B est négatif. -
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i can thats not the point, its not about killing the emp, its about disrupting them enough
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And while you're trying to "disrupt" an emp with 3 cors, the 2 blasters on the opposite team spiked two of them. GG.
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of course i rarely ever see ice/ corruptors and what is "something" that really cud mean unless they're ice or any other attacking power
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"Something" meaning "if the emp lags or goes afk or is hit by 34 webnades and isn't speed-boosted" or whatever.
Again I don't care for optimized teams, step out of the arena sometimes. Though to be honest... you want a team of 3 ice primary cors, let's take a team of 2 ice/nrj blasters and a ill/emp.
Siren : you won't ever see the emp. Blasters can spike each of the cors with total safety without any problem.
WB : you might see the emp, but now he probably has phase, and the blasters can spike you from snipe range thanks to BR.
RV/Arena : if somehow you ever put one of them below yellow, they'll hibernate and laugh at you. -
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ur talking about a specific power to counter a dom so why cant i talk about a thermal to counter a blaster?
so now were back to banning BFs as well as nerfing cm?
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I know my english isn't perfect, but I didn't know it was that bad... because you obviously didn't understand anything I've just said.
1) One power in two powersets (clarity = CM) in two different ATs : 4 different choices.
2) One power almost neutering doms' primaries is in no way comparable to a whole powerset allowing someone to survive. Your comparaison would be valid if there was no resistance cap, no unresisted damage and thermal shields would give stackable resistance up to 100%.
3) Who said anything about banning BFs, except you ? Realistically speaking a blaster will have BFs if he soloes (and even if he teams sometimes), period. -
Lol MMs. Stop with the theorycraft, please.
Doms' ranged damage is equal to defenders', corruptors' is barely higher.
If you can't survive 2-3 cors/doms shooting at you as a emp you should just delete (unless they're all ice or something). -
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huh? u will die in 3 hits if u dont have any support. if this is an even case then u wud assume the hero has no back up so will be held in 1 hold...get a thermal and u wont die in 3 hits
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So many things wrong in this quote.
To quote someone :
"there are maybe 5 or 6 therms in this game that can keep casting shields/thaw/forge/heals on team mates while coming under heavy fire. if u cant work out to attack the therm then thats ur problem"
One specific powerset in one specific AT to counter any blaster ? Heh.
Last but not least, have you ever seen a prepared squishy soloing without BFs ? -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Not a fan of arena then?
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Actually, I prefer arena... arena matches, at least. Not the "waiting around", "PLing last fotm" and "perfect team composition" part. -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
2 holds with domination stacks over 1 CM and it really isnt difficult to stack 5+ holds on someone in a very short period of time. If CM didnt stack from the same caster Domi's would need nerfing.
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Yes, because blasters being able to 3-shot at range are fine, but we can't have doms holding with 2 domination holds. -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Thing is if they changed CM etc... to not stack from the same caster you'd just find teams with more than one empath/sonic/thermal... oh wait. You already do.
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Min/max'ed arena teams ? Who cares. More PvE/PL, team composition and organisation than actual fighting.
This change would help a lot casual zone pvp. -
Des intéressés pour un autre raid ce soir ?
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[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
*Prays for non stackable from single player Thaw/Antidote/CM*
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Don't cross your fingers on that one, it'd help villains so it's a no-no. -
In PvE, AoE damage has always been, is and will always be king.
Combustion is miles ahead of bone smasher and havoc punch. Combustion deals up to 1400 damage without BU or Aim (140 damage x 10 targets hit), Total Focus isn't even 800 damage with BU and Aim.
FSC is even stronger than Combustion.
Hotfeet and Blazing aura have amazing DPE and add damage on top on your attacks.
Fire manip is by far the best PvE secondary, however the team needs to adjust (which probably doesn't work well in a PuG). A fire/fire blaster can deal all the damage needed for a 8-man team (and this isn't fire/ doing all the work, fire/nrj looks gimp in pve compared to fire/fire).
While this secondary does need help in PVP, we could argue every other secondary needs help in PVE. Fire manip is just fine ; not as newbie-friendly as the others, but awesome if played right, and downright godly with some emp/kin buffs. -
[/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
Dégats/Eco d'endu ou Précision/éco d'endu
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n'existent pas en HO. -
I'm teh über, nothing troubles me !
Seriously, this is too broad. Sometimes one power pick makes all the difference. For example, in zone pvp I don't fear any scrapper unless they have the munitions EPP... if they do, my cor and my dom are toast against them.
Depends of the zone too. In arena for example, everyone can have 6 webnades, and it's a smaller space when you're supposed to fight to win. I don't fear controllers in zones, but in a 1vs1 or 2vs2 arena fight they're tough opponents. In Siren's call my villains fear emps more than anything, mainly because CM, Fort (and Invis sup / invis for ill/emp) renders almost everything non-optimized villains can do at that level useless.
Then you have large arena fights... here I fear /son defenders, ice and fire blasters more than anything (the first for all that -res they can stack, the second for the huge damage they can do at range). -
Assuming equally skilled players, without insps, and pvp dueling builds... BS/Regen, no contest.
Without insps, Katana hasn't enough burst damage to defeat a properly-played Regen. Stacking DA on top on SR's defenses is nice, but the BSer can still hit easily with BU + FA, during Elude downtime.
It'll be hard to die for either of them if they are good, anyway. Even if they don't move, a duel without insps between those two scrappers can last for hours... possibly years if one or the two of them have Intimidate. -
Toutes les TF sont faisables en solo si tu as un ami disposé à t'aider. Il suffit qu'il reste déconnecté pendant que tu solo la TF.
Pour détruire ou sauver le monde tout seul... eh bien il y a les aventures normales, dans celle d'Unai Kemen tu sauves l'univers tout entier, dans la phase finale du projet destinée tu empêches la destruction totale du monde...
Des TF "solo uniquement", quel intérêt ? Moins d'options n'est jamais un plus. -
Hmm, you can give enough defense for most PvE encounters if you grab maneuvers. I'd rather go /sonic, strong ST attack chain with -res and perma AoE sleep to solo, AoE -res for teams.
/dark isn't too bad, but its strength is AoEs and it lacks Aim. With a primary that has absolutely no way to buff damage or debuff res, it can be slow.